Петър Ценков, навигиран от Иван Маринов, започна изключително добре подготовката си за рали Дакар 2013. Единственият българин завършвал два поредни пъти легендарната пустинна надпревара сменя ATV-четириколката със състезателен автомобил Opel Antara. Неговият навигатор Иван Маринов е сред най-опитните в България, като има зад гърба си титла от Националния оф-роуд шампионат, както и победи и призови места от елитни международни надпревари.

Българският екипаж завърши участието си в Silk Way Rally 2012 на 23-то място, в конкуренция от над 100 машини в класа си. «Пътят на коприната» е едно от най-престижните рали-рейд състезания в Европа, започнало преди 4 години като част от сериите “Дакар”. Надпреварата събира елита на оф-роуда от цял свят и е сред най-добрите «тренировки» за рали «Дакар».

Класирането на българския тим може да се нарече повече от успешно, тъй като участието му в Silk Way Rally 2012 бе дебютно – Ценков за първи път се състезава с автомобил, а за Маринов това е първо състезание със сложна пустинна навигация. Съотборникът на Ценков Раул Даниньо, успя да се пребори за 10-ото място в надпреварата, а доставчикът на състезателните автомобили Opel Балаш Салай (който осигуряваше и асистенцията на нашите) предизвика фурор, класирайки се на второ място.

Състезателният автомобил на Ценков и Маринов е Opel Antara RR3, проектиран и изработен от унгарската оф-роуд легенда Балаш Салай. Салай е дългогодишен участник в рали «Дакар», многократен рали-рейд шампион на Унгария и Централна Европа, както и Главен оф-роуд инструктор на Унгарските въоръжени сили.

Opel Antara RR3 е от клас Т1 (прототипи) за крос-кънтри състезания. Машината е изградена върху тръбна рама с купе от композитни материали. Двигателят е V6 с обем 3,2 литра, мощност 210 к.с. и въртящ момент от 380 Нм с монтиран рестриктор, според изискванията на FIA. Скоростната кутия е 6-степенна секвенциална, задвижването е постоянно 4х4, а окачването е независимо отпред и с цял мост отзад. За всяко колело са монтирани по 2 спортни амортисьора Ohlins с усилени пружини, като освен по окачването, по целия автомобил са използвани елементи от доказани производители на състезателно оборудване.

В момента тече подготовката на автомобила за останалите надпревари, в които Ценков и Маринов смятат да участват преди рали Дакар 2013. Сред планираните състезания са 20-ото юбилейно рали “Бреслау”, което тази година за първи път ще се проведе изцяло на територията на България (22 – 29 септември) и рали “Мароко” по-късно през есента като финален тест за хората и техниката.

За рали Дакар 2013 българският отбор отново ще разчита на собствена асистенция и механици, като мениджър на тима ще е Мартин Марков.

>>ВИЖТЕ НОВИЯ БРОЙ 98 НА СПИСАНИЕ OFF-ROAD.BG>>