ssangyong_60_yearsКорейският автомобилен производител SsangYong отбеляза своята 60-та годишнина. Четвъртият по големина производител в Южна Корея е фокусиран върху производството на SUV и 4х4 модели, което, колкото и странно да прозвучи за някои, го нарежда до марки като Land Rover и Jeep.

Своята история SsangYong (от корейски „двоен дракон“) започва през 1954 година като производител на камиони, автобуси и оф-роуд машини. Тогава фирмата се казва Dong-Hwan Motor Workshop, а 20 години по-късно е преименувана последователно на Shinjin Jeep и Donga Motor.

ssangyong_60_years_korandoНастоящото си име автомобилният производител придобива след като е закупен от индустриалния холдинг SsangYong Group през 1986 г, а малко по-рано се появява първото поколение на популярния и у нас оф-роудър Korando. Няколко години по-късно започва сътрудничеството с Mercedes-Benz, а през 1993 е лансиран и всъдеходът Musso. Последният, заедно с второто поколение на Korando се продават известно време и с емблемата на Daewoo, която придобива дял в SsangYong.

През 2001 на пазара е пуснат новия SUV на SsangYong – Rexton, чиято трета генерация е в продажба от неотдавна. През 2004 корейската компания се слива с китайската Shanghai Automotive Industry Corporation, а през 2011 почти фалиралият корейски производител е купен от индийския конгломерат Mahindra & Mahindra, който, подобно на Tata в Jaguar Land Rover, инвестира в нови технологии и модели, възвръщайки блясъка на „двойния дракон“.

ssangyong_60_years_rextonЗа да отбележи своята годишнина, SsangYong пуска на пазара специални версии на Korando и Rexton W. Korando ще се различава по леко променената предница, както и по LED дневните светлини. Интериорът все още не е показан на снимки, но ще е с „изцяло променено арматурно табло“ и по-ниски нива на шум. Той ще е на базата на ELX4 версията, която се задвижва от 4-цилиндров 2.0-литров турбо агрегат, развиващ 150 к.с. Други подобрения са 18-инчови лети джанти, хромирани детайли, заден спойлер и боя „бяла лилия“.

Юбилейният SsangYong Rexton W ще се задвижва от 4-цилиндров, 2.0-литров турбо-дизелов агрегат, развиващ 155 к.с. и 360 Nm. База за модела е EX ниво на оборудване, но са добавени паркинг сензори отпред, DAB сателитна навигация, подгряване на предните и задните седалки, електрически шибедах, електрозадвижване на предната седалка и др. Юбилейният модел ще се предлага по избор с 6-степенна механична или Mercedes-Benz T-Tronix 5-степенна автоматична скоростна кутия.