sergey_karyakin_rali_dakar_2014Русия определено е доста силна в рали Дакар 2014, особено що се отнася до „тежката кавалерия” – камионите. Страната има не един двама големи пилоти и при автомобилите, но никога не се е откроявала в по-малките класове, особено пък при ATV-четириколките. Е, поне не до вчера, когато едно име изненадващо изплува в светлината на прожекторите – това на Сергей Карякин, който стана първият руски участник с АТV в пустинния мегамаратон.

sergey_karyakin_rali_dakar_2014 (1)Нещо повече, освен, че дебютира в рали Дакар 2014 и направи важна стъпка за страната си в тази категория, Карякин вчера спечели и своята първа етапна победа. С този си успех, 23-годишният жител на Санкт Петербург влезе в топ 10 на своя клас, затвърждавайки доминацията на машините Yamaha.

Карякин се увлича по мотоциклети и подобни машини още на 7, подкарвайки скутери и моторни шейни. Своята голяма сраст – четириколките открива на 13, когато получава такава машина като подарък от баща си. Оттогава тренира много, и взима участия в многобройни състезания в родината си, жънейки успех след успех. Успява да стане шампиона на Русия по ориентиране с четириколки и нееднократно побеждава в тежките трофи серии Can-Am Trophy.

sergey_karyakin_rali_dakar_2014 (2)Един от може би най-интересните факти за Сергей Карякин е, че на рали Дакар 2014 той за първи път кара на пясък и в дюни. Като основна причина за това, талантливият пилот чистосърдечно признава, че почти не му остава време за тренировки, тъй като работи по цял ден, помагайки в бизнеса на баща си, а освен това трябва да намира време и за семейството си – жена си и малката си дъщеричка. Освн това, разходите за една сериозна тренировка в Мароко или на Арабския полуостров биха изяли сериозна част от бюджета, който Сергей си е осигурил почти изцяло сам и с помощта на баща си, както и на няколко малки спонсора.

Участието на Карякин в рали Дакар 2014 за малко да бъде провалено, след като Руската мотофедерация отказва да му издаде лиценз. Така, руснакът трябваше да стартира с естонски лиценз. Ще ви припомним, че нещо подобно се случи с нашия пилот Тодор Христов миналата година, който на старта в Перу бе с македонски лиценз, тъй като нашата федерация бе загубила правата си заради големи дългове.

На старта на рали Дакар 2014 Сергей Карякин заяви: „Дакар е определено моето най-голямо предизвикателство. Участвал съм във всякакви други състезания, но не и в такова. Смятам, че имам добри умения като пилот на ATV и се надявам късметът да е на моя страна при този първи опит. Амбицията ми? Да победя!”