Компанията „Ё-авто“, която реализира проекта за първия руски хибриден автомобил, представи още миналата есен специално подготвен за рали-рейд състезания ё-мобил, наречен ё-спорт. Амбициите на руснаците са тази машина да участва и в рали «Дакар», като вече тече активна подготвителна програма на собствения заводския отбор ё-Raid.

Именно като част от нея, утре ё-мобилът ще застане на първия си старт. Хибридната машина ще вземе участие в „Баха Белогорье“, кръг от руския рали-рейд шампионат и кандидат за включване в календара на FIA догодина. Снежната надпревара, за която списание OFF-road.BG писа преди време, се провежда в околностите на Белгород и е единственото подобно състезание, което заменя пустинните пясъци и черните пътища със снежно трасе.

Според представителите на компанията „Ё-авто“, в конструкцията на спортния ё-кросоувър са използвани доста възли и агрегати от серийния ё-мобил. „Участието в спортни съревнования ще ни позволи да използваме проверени в тях инженерни решения за серийния автомобил, след като са преминали изпитание в екстремни условия. Състезателния автомобил има паралелна хибридна схема на трансмисията с допълнителен тягов електродвигател-генератор и суперкондензаторен блок, изпълняващи функцията на енергиен буфер, осигуряващ краткосрочен импулс от допълнителна мощност», заявиха от инженерния отдел на фирмата.

Състезателният ё-мобил е изграден на тръбна рама, съгласно изискванията за автомобили Т1 на FIA. Всички външни панели са от композитни материали с използване на карбон и кевлар. Окачването отпред е напълно независимо на двойни напречни носачи и мултилинк отзад с двойни амортисьори и на четирите колела.

Зад волана на състезателния оф-роуд ё-мобил ще бъде шампионът на Русия по рали и автокрос Александр Желудов.

Участието на хибриден автомобил е прецедент за страната, но не и за рали-рейда. Ще ви припомним, че тази година в рали «Дакар» взе участие автомобилът OsCar със сходна концепция (електрическо задвижване и бензинов генератор).

 

източници: Автопрес, Ё-авто

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.