Вторият етап от рали „Дакар” 2013 предложи на участниците море от пясък, сложна на места навигация и доста инфарктни моменти, включително за част от българските екипажи. Отсечката около Писко бе с дължина на състезателния сектор от 242 километра, като пилотите се сблъскаха с не една и две масивни дюни.

Тодор Христов завърши етапа на 33-о място, на 2:50 часаслед победителя за деня Маркос Патронели. За БНТ Христов заяви, че в първата половина на трасето не е имал проблеми, включително на невралгичната дюна на 75-ия километър, но по-късно е имал проблем със закрепването на навигационната система на своето ATV и е бил принуден да свали темпото.

Маркос Патронели поведе и в генералното, завършвайки на минута пред Себастиан Хюсеини. Трети за деня стана Игнасио Касале. Такава е челната тройка и в генералното.

При автомобилите, Орлин Алексиев и Пламен Николов имаха сравнително безпроблемен етап. Пилотите на BMW завършиха етап на рали „Дакар” 2013 на 110-о място, 104-и в генералното.

Не толкова добре се развиха нещата за екипажа ни с Opel Antara Петър Ценков и Иван Маринов. След сравнително спокоен старт, двамата забавиха сериозно темпото. Причината, както се оказа впоследствие е поредица от несполуки – тежка навигация, затъване и дори катастрофа, след като Антарата е връхлетяла върху затънал автомобил след една дюна. В крайна сметката, нещата явно не са толкова страшни, тъй като получихме sms, че всичко е ок и очакваме Ценков и Маринов на старта. За етапа екипажът е 132-ри, в генералното – 127-и.

Иначе при автомобилите има известен хаос с класирането. След като вчера Стефан Петерханзел спечели етапа и оглави временната подредба, днес в официалния сайт на рали „Дакар” 2013 като победител виждаме Карлос Сайнц. Причината се оказа чисто техническа – дефект в GPS устройството на Матадора, заради който не се отчиташе преминаването през някои точки. След подадена контестация и преглед на тракера, организаторите извадиха 22 минути от времето на Сайнц. Така испанецът излезе начело и в етапа, и в генералното класиране.
Все още няма официално изявление от носно това, защо съотборникът на Карлос – Насър ал Атия от челната петица се озова в дъното на класирането. Ние го отдаваме на компютърна грешка, но ще видим истинската причина след броени часове. Любимецът на масите – Роби Гордън, записа втори слаб ден, след като имаше проблеми с навигацията. За щастие, явно е успял да отстрани техническите си проблеми от първия ден.

При мотоциклетите, това бе етапът на Хуан Бареда. Пилотът на Husqvarna дръпна с три минути пред сънародника си Хуан Педреро (KTM) и близо с 6 пред съотборника си Мат Фиш. Така Бареда оглави и временната подредба. Денят съвсем не бе толкова добър за победителя от етап 1 Франциско Лопез (KTM), който изгуби почти 20 минути и падна сериозно в класирането. Претендентът за 5-а титла Сирл Депре явно заложи на сигурно каране и към момента изостава с 9 минути от водача и е 5-и в генералното.

Не беше леко и при камионите. Въпреки, че Жерар Де Рой спечели етапа, неговият съотборник Ханс Стейси бра доста ядове. Холандецът се хвърли в коритото на пресъхнала река, и докато бъде изваден и финишира, натрупа пасив от над 25 минути.

Същата не розова картинка бе и при армадата на Камаз. Технически проблеми, окопаване и други несгоди съпътстваха руските машини. Най-добре се представи Едуард Николаев, който завърши отсечката на 5-о място, на 18:38 минути от Де Рой. Николаев е 5-и в генералното с пасив от 20 минути. За разлика от него, нещата се развиват сравнително добре за третия претендент – Алес Лопрайс (Tatra). Чехът диша във врата на лидера на Iveco с едва 2 минути пасив – нищожна разлика в категорията на „големите момчета”.

Comments are closed.