peugeot_citroen_dakar_2015Френският вестник L’equipe съобщи неотдавна, че автомобилният производител Peugeot възнамерява да се завърне в рали Дакар през 2015 година. Или точно 25 години след последното си заводско участие в пустинното състезание през 1990 година.

Peugeot има славна история, свързана с легендарния маратон, с 4 поредни победи между 1987 и 1990, първо с 205 T16, след това с 405 T16. Трикратен победител в тогавашния „Париж – Дакар” е Ари Ватанен, една победа записва Юха Канкунен.

Но слуховете не въвличат само Peugeot в пустинната авантюра. Citroen, която също е част от групировката PSA, също има силен и успешен опит в рали „Дакар” (победи през 1991, 1994, 1995 и 1996 г.). И също така се спряга като възможност за участие в оф-роуд легендата, която от няколко години се провежда на територията на Южна Америка.

peugeot_citroen_dakar_2015_2Според шефа на Peugeot Sport Бруно Фамен, компанията има много идеи в областта на моторните спортове и 208 T16 Pikes Peak, с който Себастиан Льоб бе безапелационен на легендарното изкачване, е само част от тях. Всичко, обаче, зависи от бюджета за 2014 и 2015 година, както и фокуса на автомобилния конгломерат.

Три имена се спрягат за евентуалния проект „Дакар” на Peugeot или Ситроен – Стефан Петерханзел, Насър ал Атия и Себастиан Льоб. Що се отнася до Петерханзел, информацията е, че той е подписал с X-Raid за 2015 година. За сметка на това, Ал Атия е отворен за такъв проект. Преди време катарецът заяви, че би искал да кара в „Дакар” за тима на Citroen и лично той е чувал за такава идея. Льоб от своя страна винаги е проявявал силен интерес кънм рали Дакар и подобно на много свои колеги от WRC счита участие в това състезание за идеален завършек на спортната си кариера.

Две са възможните идеи за бъдещото участие на Peugeot или Citroen в рали Дакар 2015 – 4х4 прототип или бъги със задно задвижване. Докато първият вариант би изисквал много време и финанси, вторият може да се каже, че е доста по-лесен. Могат да бъдат използвани бъгитата на Ал Атия и Red Bull Rally Team или да се поръчат изцяло нови на някой от американските специалисти в областта, които напоследък стават все по-актуални в рали „Дакар”. От Red Bull възприемат идеята с отворени обятия и със сигурност ще участват в такъв проект.

Comments are closed.