MOTORSPORT -  DAKAR 2014 PART 2Рали Дакар 2014 приключи със специален етап от Ла Серена до Валпараисо. Отсечката, с дължина 147 километра бе много важна, поне що се отнася до две от категориите – автомобили и камиони, където до последно не се знаеше кой ще е тазгодишният шампион.

Именно при автомобилите, където бе очаквана доминацията на Mini станахме свидетели на една вътрешноотборна постановка, която реши изхода на рали Дакар 2014. Вместо да станем свидетели на чисто пилотска борба с изравнени техничесkи възможности, трябваше да гледаме сапунената опера, сътворена от Свен Кванд – босът на X-Raid.

MOTORSPORT -  DAKAR 2014 PART 2Два дни преди края на състезанието, Стефан Петерханзел и Насър ал Атия получиха заповед от „бокса” да спрат да настъпват и да не гонят Нани Рома. Въпреки това, Петерханзел взе рекордната си 65-a етапна победа ден преди финала, без да изпреварва съотборника си Рома. Вчера, обаче, станахме свидетели на жалка гледка, след кат французинът и Ал Атия спряха на 130-ия километър от етапа, изчакаха Нани Рома и го пуснаха да финишира пред тях. Така, Рома стана победител в рали Дакар 2014 с автомобил, точно 10 години след като стори това с мотоциклет. И доколкото вярваме, че Рома е наистина класен пилот, щяхме много да се радваме на неговата победа, ако си я беше изкарал с труд. Или може би трябваше да му бъде дадена, след като толкова години играеше ролята на „водоноска” на своите съотборници първо в Mitsubishi, а след това в Mini. Така машините на X-Raid окупираха подиума, но не в реда в който това трябваше да стане.

Самотния боец срещу X-Raid – Жиниел Де Вилиерс (Toyota) тази година не успя да стигне до подиума, нещо което за всички ни бе станало напълно естествено от победата му през 2009 година насам. Все пак, Де Вилиерс завърши достойно трудното си участие в рали Дакар 2014, спечелвайки последната етапна победа на състезанието. След него в генералното класиране има още две Mini машини – тези на Орландо Теранова и Кшишоф Холовчиц, а със 7-ото си място бившият елитен мотоциклетист Марек Дабровски (Toyota) стана най-добрия дебютант на 4 колела.

Great Wall трябваше да влезе в топ 5 на рали Дакар 2014. Таква бе логиката на китайския тим след 7-о и 6-о място през предишните две издания на състезанието. За съжаление, китайците успяха единствено да отбележат присъствие в топ 10 с 8-ото място на Кристиан Лавией, след като тим лидерът Карлос Соуса отпадна рано-рано от надпреварата. Е, китайците влязоха в историята с историческа етапна победа в Дакар, при това, още в първия етап на надпреварата.

Още две машини на X-Raid допълниха челната десетка – тези на Мартин Качмарски и Владимир Василиев. Така общо 7 от 10 коли от най-бързите са именно Mini. Да не говорим ,че на 11-о и 12-о място пак виждаме модифицирани All4 болиди.
продължава на следващата страница

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.