Рали Дакар / Рали Новини

Рали Дакар 2014: етап 5 размести класиранията из основи (репортаж)

А ако мислите, че Сирил няма късмет, какво бихте казали за драмата на Пауло Гончалвес? Португалският пилот на Honda, когото бяхме свикнали да виждаме поне в топ 10, бе поредният, който няма да види финала на рали Дакар 2014 във Валпарайсо. След като преживя кошмарен етап 4, Гончалвес се окопити и дори за кратко поведе в етап 5. Всичко за него приключи, обаче, след като мотоциклетът му бе обхванат от пламъци и изгоря напълно.

rali_dakar_2014_s5_A (1)В класа на ATV-четириколките, драмата също бе сериозна. Уругвайският пилот на Yamaha Серхио Лафуенте си спретна страхотен дуел с чилиеца Игнасио Касале, но успя да му отмъкне 1:21 мин. Трети за деня бе Лукас Копети от Аржентина, който, обаче, завърши на 10 минути след първите двама. Лафуенте и Касале, обаче, бяха поредните жертви на сложната навигация, като също разписаха по един допълнителен час към времето си заради пропусната контрола. Все пак, те запазват същото класиране в генералното, а трети там е Рафал Соник, който завърши деня с 6 време и… още един час заради същата тази контролна точка, която не откри. Тримата пилоти са с около 15-минутни разлики помежду си и битката за титлата помежду им тепърва престои.

Най-големият губещ в етап 4 на рали Дакар 2014, при четириколките бе Себастиан Хюсеини. Холандецът от арабски произход получи повреда в трансмисията на своята Honda и загуби над 2 часа, но за щастие се справи с навигацията и пасивът му на Фуенете в генералното е „само” 1:45 часа.

rali_dakar_2014_s5_B (12)При камионите, денят бе поредният добър за Камаз. Този път, обаче, най-бързата руска машина бе тази на Дмитрий Сотников, който по принцип е „водоноска” на титулярите. Сотников изпревари с 3 минути съотборника си Андрей Каргинов и с 12 Жерард Де Рой (Iveco). Де Рой, обаче, все още е начело на състезанието, с половинчасова преднина пред Каргинов и на час и 9 минути пред Едуард Николаев, който вчера завърши 5-и.

Днешният етап 6 на рали Дакар 2014 ще отведе участниците в Салта, като трасетата за леките и тежките машини отново са разделени. Така, мотоциклети и ATV ще имат 400 км специални отсечки, автомобилите – 424, а за камионите те ще са едва 156. Очаквайте подробности!

Comments are closed.