Интересно

Първата светеща пешеходна пътека в България работи от днес

Първата по рода си светеща пешеходна пътека в България беше открита днес в София на бул. „Васил Левски”, до сградата на Софийски университет „Св. Климент Охридски”. Иновативният проект беше представен от финансовия и административен директор на ЕКО България Георги Деянов и кмета на Столична община Йорданка Фандъкова.

Това е първата от общо пет светлинни пътеки, които ЕКО България, собственик на бензиностанции ЕКО, дарява на Столична община, за да подобрява видимостта и да насърчава толерантността на пътя. Стойността на дарението възлиза на 25 000 лв., а средствата са част от фонда „Обади се, като стигнеш!”.

„Целта на иновативните пътеки е да намалят риска от инциденти при пресичане на пътното платно”, каза Георги Деянов, финансов и административен директор на ЕКО България. „Признателни сме на екипа от секция „Аерокосмическа техника и технологии” към Българската академия на науките, който разработи този уникален проект. Благодарим на Столична община за съдействието и подкрепата и се надяваме да продължим да си сътрудничим за по-голяма безопасност на пътя.”

Това е първата система в България, която подава ранна сигнализация на водачите на моторни превозни средства за наличието на пешеходци, още преди те да са стъпили на пътното платно. Освен това, това е първата подобна инсталация, която автоматично контролира силата на светене на сигнализацията в зависимост от наличната светлина и се приспособява при различни метеорологични условия. Изобретението помага на водачите на МПС да възприемат по-добре пътната обстановка. При разпознаване на пешеходец системата подава сигнали към светлинните модули, монтирани на пътното платно, които генерират сигнализация, тип бягаща светлинна вълна. Посоката на светене съответства на посоката на пресичане на пътното платно. Пътеките са видими в прав участък от разстояние 50 м при дневна светлина и 500 м нощем.

Уникалният проект е разработен от екип от секция Аерокосмическа техника и технологии в Института за космически изследвания и технологии към Българската академия на науките. Програмата се развива с подкрепата на Столична община, Българската асоциация на пострадали при катастрофи, дирекция „Транспортна инфраструктура”, Главна дирекция „Национална полиция” при Министерство на вътрешните работи и отдел “Пътна полиция” на Столична дирекция на вътрешните работи.
Източник: www.speed-press.com

Comments are closed.