Единадесет години след като за първи път въведе термина “кросоувър”, днес, на автомобилното изложение в Женева, Mitsubishi Motors Corporation (MMC) представя за първи път третото въплъщение на тази популярна концепция – новия Mitsubishi Outlander.
След като бяха продадени общо над 950,000 от първите две поколения за периода от юни 2001 година, този изцяло нов среден по размер кросоувър, отбелязва началото на едно изцяло ново поколение от глобални продукти на Mitsubishi Motors, отговарящи на амбициите, изложени в интелигентния бизнес план “Jump 2013” на MMC за по-зелен и по-глобален Mitsubishi.

Постепенно цялата фамилия автомобили / кросоувъри / SUV на MMC също ще бъде променена, като езикът на дизайна ще е с нова насоченост, подобно на новия Outlander. Въпреки че този език е все още в процес на формулиране, предвижда се той да е базиран на отворена концепция и да е достатъчно гъвкав, за да отговори на конкретните изисквания на различните автомобили, придържайки се същевременно към традицията, олицетворявана от „трите диаманта“ в емблемата на Mitsubishi.

Новият Mitsubishi Outlander, чийто размер (4655 mm) е подобен на този на сегашната версия, следва ясна
линия на технологична разработка. Автомобилът се отличава с издигнати странични линии, висока позиция на страничните прозорци, семпло оформени повърхности, мощна линия на покрива и калници с меки контури. Малка радиаторна решетка със стилни хромирани елементи с формата на хокейни стикове е между релефно оформените “котешки” фарове.
В интериора откриваме висококачествени материали, арматурно табло с изискан дизайн, както и ергономични уреди за управление върху волана, лесни за разчитане скали на уредите и дисплей с висока разделителна способност.

В Европа новият Mitsubishi Outlander ще се предлага с два двигателя – двулитров бензинов със 150 к.с. и дизелов с обем 2,2 литра със същата мощност. Налице са автоматична старт-стоп система и нова 6-степенна автоматична трансмисия.

Тази година към конвенционалната двигателна гама трябва да се присъедини и плъг-ин хибридно задвижване. Новото задвижване интегрира технологиите за електромобили с богатия опит в 4WD системите на Mitsubishi.
Хибридната система ще предлага следните режими на задвижване:
- Чист електромобил (4WD електромобил с два електромотора)
- Последователен хибриден режим (4WD електромобил с два електромотора, подпомаган от
генератор, който се задвижва от двигател с вътрешно горене)
- Паралелен хибриден режим (4WD електромобил с два електромотора, с паралелно
функциониране на електрическата задвижваща система и на двигателя с вътрешно горене)