MOTORSPORT -  DAKAR 2014 SCRUTINEERINGРали Дакар 2014 започва точно след 2 дни и адреналинът вече е на 100%, както за участниците в пустинния маратон, така и за феновете на най-голямото, най-дългото, най-тежкото и най-красивото състезание в света.

Докато със затаен дъх очаквате старта на надпреварата, която за 6-та поредна година ще се проведе в Южна Америка, стискайки палци за поредното (4-то) българско участие в нея, може да се запознаете с някои интересни, любопитни и важни цифри, съпътстващи това уникално събитие:

2: маратонски етапа (за мотори и ATV) без асистенция и с изцяло отделно трасе; 2702 км, от които 1590 специални отсечки
4: броят на категориите и титлите за печелене в рали Дакар 2014 – мотоциклети, ATV, автомобили и камиони
9: броят на жените състезатели, регистрирани за Дакар – участващи с мотоциклети, автомобили и четириколки
11: рекордът от титли в ралито, принадлежащ на Стефан Петерханзел – 6 с мотоциклет и 5 с автомобил. Владимир Чагин все още държи рекорда за победи в една категория – 7 титли при камионите
18: Годините на най-младият състезател, който ще застане на арката в Росарио – аржентинецът Йеремиас Гонзалес Фериоли, участващ с ATV. Всъщност той ще е на 18 години и 23 дни на старта.
28: броят на държавите, през които е преминало рали Дакар от създаването си. Боливия е най-новата страна-домакин на маратона, посрещаща 2 етапа от надпреварата (за мотори и ATV)
30: броят на докторите в полевата болница в бивака, които ще се грижат за състезатели и членове на отборите
41: броят на състезателите с четириколки в рали Дакар 2014 – нов рекорд
50: броят на националностите на състезателите в ралито
60: броят на охраняемите зони за зрители
71: броят на камионите, участващи в състезанието тази година
72: годините на най-старият участник в ралито – легендарният Йошимаса Сугавара, който ще кара камион Hino
89: броят на състезателите, дебютиращи в рали Дакар 2014 или 20,27% от всички
124: броят на френските състезатели, което прави страната водеща по този показател със 17,29% от всички участници
152: броят на автомобилите, които ще стартират в състезанието тази година. Сред тях е и българският екипаж Орлин Алексиев – Пламен Николов
190: броят на държавите, в които ще се излъчва ралито, чрез 70 ТВ канала. Сред тях е и България с предаване по БНТ 1 и БНТ 2
210: броят на превозните средства на организаторите на Дакар, които ще се използват ежедневно – 11 хеликоптера, 40 автомобила, 55 камиона, 5 автобуса и т.н.
280: броят на журналистите, които ще следят на място цялото състезание, от общо 1800 регистрирани за отразяването членове на медиите (техници, оператори, консултанти, репортери с дневни пропуски и т.н.)
450: кубически сантиметра е максималният допустим обем на двигателите на мотоциклетите в рали Дакар 2014
720: броят на състезателите – пилоти, навигатори и механици
1200: очакваният брой часове телевизионно време, което ще отделят каналите по цял свят на рали Дакар 2014
1978: на 26 декември онази година е стартът на първото рали Париж – Дакар, провело се в началото на 1979 г.
2300: броят на съобщенията за безопасност, излъчени по 40 радиостанции в Аржентина, Чили и Боливия
3000: броят на хората всеки ден в бивака – състезатели, организатори, спонсори и членове на медиите
8739: броят на километрите от Росарио до Сантяго за автомобилите на рали Дакар 2014, от тях 5220 – специални етапи
9209: километрите, които ще изминат камионите от старта до финала, от тях 5212 състезателни
9395: навъртяният от мотоциклети и ATV общ километраж за състезанието, от тях 5222 специални етапи
22 000: броят на хората, мобилизирани за охрана на състезанието и зрителските зони
80 000: броят на храните, които ще се сервират в биваците по време на състезанието
100 000: броят на последователите на Дакар в Tweeter
820 000: фенове на официалната Facebook страница на рали Дакар
4,6 милиона: броят на зрителите на старта, по трасето и на финала на рали Дакар 2013 в Аржентина, Чили и Перу
7,8 милиона: уникални посетители в сайта на ралито
1 милиард: броят на зрителите, следили Дакар по телевизията през 2013 година

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.