moeto_offroad_vozilo_uaz469_krasenПредставяме ви първото предложение от новата ни рубрика – игра „Моето оф-роуд возило”. Това е бойният УАЗ 469 на нашия читател Красен Катев от Варна. Както вече споменахме, Красен донякъде ни даде идеята за конкурса, затова му се полага първата публикация в сайта ни, както и публикуване на неговата машина в следващия брой на списание OFF-road.BG. Ето какво ни разказа Красен за проекта си:

„Когато бях малък, на двора под сайванта стоеше един стар джип УАЗ. Някога баща ми му беше сложил стар дизелов двигател Перкинс. Когато станах на 14 години обикалях с него извън селото и това бяха първите ми стъпки в off-road-а . Времето минаваше и вече пораснах, но все още се сещах с носталгия за онзи стар джип,с когото имах толкова хубави спомени от детството.Станах ловец и вече имах нужда от проходима машина, с която да стигам до ловните места. Тогава отново се сетих за онзи стар джип, който ми беше жал да изхвърля на боклука, но стоеше ненужен в двора. Докато гледах обявите за джипове, в съзнанието ми се появи един спомен, който ме върна назад във времето и си казах „Какво е новото, ако не забравеното старо?” Така се роди идеята онзи стария джип отново да покаже на какво е способен.

moeto_offroad_vozilo_uaz469_krasen (2)Времето беше оставило доста следи по него, но старият боец щеше да приеме нов облик. Преди това, обаче, предстоеше много работа. В началото си мислех, че за 3-4 месеца ще е готов, но за да стане всичко качествено си искаше време. Всяка една гайка беше сменена с нова, всяко нещо беше разглобено,проверено и после отново сглобено. Нямаше място за компромиси, работа имаше за целия китайски народ, но бяхме само двама.

Първо започнахме от двигателя. На мястото на стария двигател се появи дизелов мотор Mercedes 2.2 D. Разглобяване ,набиване на нови ризи, нови семеринги, маркучи, почистване и боядисване.Освен оригиналната перка на двигателя се сдоби и с втора принудителна перка пред самия двигател, включваща се от таблото. Предвид ниските температури за района и за по-лесно палене зимата беше монтиран електрически нагревател на 220V нагряващ малкия кръг на двигателя. Също така джипа се сдоби с ръчни хъбове, хидравлика заради която се наложи преправяне на хебелите и кормилните щанги. Серво усилвателят, цялата стойка на педалите и дори ръчната спирачка са от Мерцедес! Получи се нещо като побългарена G-класа.

moeto_offroad_vozilo_uaz469_krasen (1)Започна и работа по купето – изкърпване с нова ламарина, китосване и боядисване.Задните калници бяха намалени ,понеже гумите бяха високи и широки и опираха в тях. Направи се нова инсталация.Оригиналните чистачки бяха слаби, както и моторчето им, затова бяха сменени с такива от Мерцедес ,но преправени да са с по къси рамена. Понеже картерът идваше точно над моста се наложи част от картера да се намали и цялото шаси да се повдигне с 5 сантиметра и допълнително да се шпрегнат ресьорите. Външният вид се допълни от новия камуфлажен гюрук, рифелова ламарина по вратите, защита на картера и кормилните щанги, преден ролбар с халогени HELLA, два жълти халогена за мъгла и два бойни фара. Предната и задната броня я направихме от студено огънат П-образен профил. Случайно намерих диодни стопове в един магазин, които нямаше как да не са на джипа ми – УАЗ със диоди не е често срещана гледка.

moeto_offroad_vozilo_uaz469_krasen (3)Монтирахме предна електрическа  лебедка GEW 10 000 lb и задна механична лебедка с кардан, командваща се от скоростния лост. Джантите са 15 цола от Nissan Patrol, а диференциалите са от така наречените „бавни“, компенсиращи големия размер гуми. Предните седалки са от Витара ,а задната от Mерцедес. За удобство по време на лов сложихме една кафе машина на 12V, а в багажника и малък хладилник.

Двигателят на моя УАЗ идва малко тромав, максималната скорост е 90-100 км/ч, но обмисляме догодина да сложим един петцилиндров 3-литров агрегат от Мерцедес.

moeto_offroad_vozilo_uaz469_krasen (5)Цялото преобразяване отне близо 2 години и бяха вложени много средства и труд, но мисля че си заслужаваше. Не съжалявам нито за миг за студените зимни дни и нощи в които двамата с баща ми работихме върху този джип, защото сега, когато го погледна, знам с какво желание е правен и удоволствието да го караш е неизмеримо. Благодаря на баща ми за безценната помощ, защото без него нямаше да има ПРОЕКТ УАЗ 469.”

Е, допадна ли ви проектът на Красен? Ако е така, гласувайте за него в края на месеца, когато го постнем заедно с конкурентите му на стената ни във Фейсбук. Ако искате и вие да участвате в играта ни с награди „Моето оф-роуд возило”, вижте как може да стане това

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.