игри и конкурси / Интересно

„Моето оф-роуд возило 3“: Любомир Бояджиев и Nissan Terrano 2

nissan_terrano_lubashki_vozilo (5)От тук нататък тунингът навлезе и в трета фаза. За моите експедиционни цели се наложи да конструирам багажник за покрива и най-вече да измисля как да го закрепя така, че да има товароносимост около 300кг. Багажникът също трябваше да отговаря на някои допълнителни изисквания, които заложих при проекта му. Основното е да има възможно най-добрата аеродинамика /това изключваше гъзарските парапетчета / и да е разположен максимално близо до покрива на джипа. Основта задача на багажника беше да носи покривната ми палатка, да може да спим двама възрастни, които заедно с палатката правим около 250кг. Естествено, освен за палатката имаше и допълнително място за багаж, непретенциозен към атмосферните условия. Тествах багажника в Родопите и Пирин…издържа безпрекословно!

Докато се занимавах с багажника, набързо си спретнах стойка и монтирах уред /бууст метър/ за измерване налягането на турбината.

nissan_terrano_lubashki_vozilo (1)Карането до този момент на Патрола ме накара да променя още нещо в моя Nissan Terrano. Оригинално джипът няма демпферен амортесьор на управлението си, а това водеше до доста удари и некомфортно управление, особено по черните пътища. Решението беше взето и скоро добавих и тази промяна. Използвах демпфер от Терано 1 и с доста творчество и труд го присадих. Сега искам да кажа,че никога, ама никога не бих карал отново без тази си придобивка – сякаш джипът стана съвсем друг…

nissan_terrano_lubashki_vozilo (6)Така полека полека стигнах и до заключителния етап от промяната на машината засега /защото, както знаете тунинг и промяна са многосериен филм/. Последното нещо беше проект и изработка на предна усилена броня, както и монтаж на закупената малко преди това лебедка Шампион 12000LB. Проектът беше мой,а за изпълнението трябва да благодаря най -вече на Живко Бакалов, Славин и Марин.

Всичко започна с много умуване,много смятане,а в последствие доста рязане,напасване и заварки. Полека-лека бронята започна да се оформя докато в крайна сметка се получи този вид от снимките. Бронята е и с възможност за повдигане с Хай Джек.

nissan_terrano_lubashki_vozilo (8)С това тунингът по моя Nissan Terrano до момента приключи. Няма да ви описвам принудителното охлаждане с използване на вентилатора на климатика, опцията да си изключвам ABS-са принудително, че по стръмното и хлъзгавото си е чисто самоубийство да се кара с него, както и други дребни нещица. Следващата ми стъпка е монтаж на шнорхел, подмяна на щатните торсиони отпред с усилени, както и подмяна на горните носачи с тунинговани и позволявщи увеличаване на хода с около 3см. Проектирам и изработка на задна усилена броня.

Джипът се превърна в една невероятна експедиционна машина. Разбира се, беше тествана подобаващо и твърдо мога да заявя, че промяната й се е отразила невероятно положително в посока справяне с всички непредвидени препяствия по трасето на една експедиция. Очаквайте скоро следващата серия от филма!

Вярваме, че експедиционният Nissan Terrano на Любомир в ие харесал доста. А защо не ни разкажете и за вашето оф-роуд возило. Вижте как!

Comments are closed.