test drive / АВТО 4x4 / СТАТИИ

Лукс в пресечен терен: тест Nissan Pathfinder Ultimate V6

test_Nissan_Pathfinder_Ultimate_V6 (3)Потегляме, като мощният дизел избоботва приглушено. Имаме пресни спомени от теста на Navara с по-малкия мотор и сравнението е неизбежно. Трилитровия V6 определено има по-голяма тяга, но за сметка на това новият 7-степенен автоматик не ни се струва толкова пъргав, колкото автомата на 2,5dCi. Може би тази по-плавна, отколкото ни се иска, работа се дължи на повишените предавателни числа, които спомагат за по-добър разход на гориво. Включването в ръчен режим на трансмисията или яко настъпване на лоукика елиминират размислите на трансмисията и Pathfinder V6 най-накрая показва какво е да е с 231 “кончета” и 550 Нм под капака.

В града габаритите не затрудняват шофирането, заради споменатата добра шофьорска позиция. Големи огледала + камера открай време е идеална комбинация за паркиране, а окачването доста добре обира разбитите улички. На магистралата всъдеходът се развърта идеално и дори да оставите темпомата на 160 км/ч и дори повече, ситуацията остава под контрол.

Ако случайно се заблеете с по-висока скорост, една камара системи ще ви помогнат да овладеете ситуацията – ABS с ESP и TCS, разпределение на спирачното усилие и спирачен асистент.

test_Nissan_Pathfinder_Ultimate_V6 (1)Един от големите плюсове на Pathfinder са пълнокръвните оф-роуд възможности. Интелигентната електронна система за задвижване на четирите колела на Nissan е много добър микс от 4х4 за лек автомобил и класическа пълноприводна трансмисия с бавни предавки. Посредством превключвател, монтиран на контролното табло, можете да избирате между три режима на задвижване: автоматичен, разпределящ въртящ момент от 100 % за задните колела до 50/50 между предната и задната ос; 4Н за по-лек пресечен терен с разпределение 50/50 между предната и задната ос и 4L (бавни), когато нещата загрубеят. Именно в последния “хард” режим, трансмисията според нас работи най-добре. В този случай няма замисляне а константна, достатъчна мощност. Дори и с не най-подходящите гуми за оф-роуд, машината се справя много прилично. Клирънсът от 216 мм, комбиниран с удачните ъгли на заход и спускане, позволяват да тормозите мощното добиче доста, без да рискувате да го ударите отдолу или да оставите броните на някое вълнообразно препятствие.

Естествено, да се забавляваш с всъдехода в гората, заобграден от удобства и лукс си има своята цена. Или казано направо, Nissan Pathfinder Ultimate V6 е ви излезе 99 950 лв. с ДДС, но пък е с право на данъчен кредит, заради 7-те си места.

Технически характеристики Nissan Pathfinder Ultimate V6
Дължина/ширина/височина: 4813/1848/1846 мм
Колесна база, клирънс: 2853/215 мм
собствено тегло мин./макс.: 2210/2260 кг
макс. допустимо тегло/полезен товар: 2980/770 кг
Обем на резервоара: 80 л
Дълбочина на газене: 450 мм
Ъгъл на заход/спускане: 30/26 градуса
Рампов ъгъл/страничен наклон: 24/48,7 градуса
Двигател: V6 турбодизелов
Работен обем: 2993 куб. см
Максимална мощност: 231 к.с.@3750 об/мин
Макс. въртящ момент: 550 нм@1750 об/мин
Скоростна кутия: 7-степенна автоматична
Задвижване: 4х4 с бавни предавки
Разход на гориво (комбиниран): 9,5л/100 км
Ниво на вредни емисии: 250г/км

Comments are closed.