Italdesign Giugiaro Parcour е премиерата на италианското дизайнерско ателие за автомобилния салон в Женева. Фирмата, собственост на Volkswagen Group от две години насам, ни представя един уникален модел, който е микс между спортен суперкар от типа на Lamborghini и кросоувър с нелоши способности извън пътя.

Като споменахме Lamborghini, Italdesign Giugiaro Parcour използва именно възли и агрегати от италианската спортна марка. Задвижването става от познатия познатия 5,2-литров V10 агрегат от Gallardo, развиващ 550 к.с. Двигателят се намира зад шофьора и пасажера, но преди задната ос. Предаването минава през двоен съединител и 7-степенна автоматична трансмисия, препращаща мощноста към четирите 22-инчови колела. Благодарение на настройките си Italdesign Giuriaro Parcour, представен във варианти купе и роудстър, ще ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,6 секунди и ще развива 320 км/ч.

Идеята на италианците е да направят кола, която се чувства отлично на всякакви трасета – писти, градски улици, магистрали или пресечени терени. За това и е използвано името Parcour. И двете версии разполагат с място за двама души и размери 4530 мм дължина, 2070 мм ширина и 1335 мм височина. Масата е около 1550 кг.

По думите на представители на компанията, Italdesign Giugiaro Parcour е снабден с революционно окачване, което е аналог на системата, използвана от болидите във Формула 1. Единствената разлика е, че инженерите са поставили на машината регулируеми койловъри. Те са 8 на брой – по 2 на всяко колело, като при движение в града се използват само 4 от тях. Останалите се задействат, когато се наложи увеличаване на клирънса, предлагайки мека возия по пресечените терени.

За създаването на модела компанията е използвала карбон и алуминий, като особено внимание е обърнато на аеродинамиката на автомобила. Системата за промяна на клирънса варира в диапазон от 210 до 330 мм. Тя има 4 режима на работа: Comfort – за удобно придвижване в града, Off-Road – за движение по черни пътища, Ice – за движение по сняг и лед и Sport, който осигурява максимално спортни настройки на двигателя и трансмисията.

Специалните режими се сменят посредством джойстик на централния панел. Самият панел е разделен на две части, като може едновременно да предава информация от навигацията, данните от мултимедията, изображения от камерите, заместващи огледалата и др.

Comments are closed.