След като от дълго време ни дразнеха с догадки около най-новия си проект, от Ford най-накрая представиха официално бруталния пикап Ranger Raptor. И което е по-сладката новина – иде реч за модела, който се произвежда в Тайланд и който се продава на европейския пазар, включително и в България.

По-малкият брат на чудовищния Ford F-150 Raptor е описван от „синия овал“ като превъплъщение на кросов мотоциклет или ATV под формата на пикап. Което ще рече, че новият модел ще има безкомпромисни оф-роуд качества и ще е идеален за забавления извън пътя. За последното ще се грижи и системата от F-150 за задвижване на четирите колела със знаменития си Baja режим.

За задвижването на Ford Ranger Raptor ще се грижи изцяло нов 4-цилиндров двулитров дизелов двигател с две турбини, който постига максимална мощност от 210 конски сили и впечатляващ въртящ момент от 500 Нм. Агрегатът ще предава тягата към четирите колела посредством 10-степенна автоматична скоростна кутия, подобна на тази в американския „батко“.

Новият Raptor, подобно на конвенционалния Ranger е разработен от подразделението на Ford в Австралия. В сравнение с най-мощния за момента регулярен модел – този с 3,2-литров Duratorq дизел, „хищникът“ предлага 10 к.с. и 30 Нм в повече. Това може и да не звучи впечатляващо, но в добавка с останалите нови технологии, прави новакът да изглежда повече от обещаващ.

Дизайнът на новия Ford Ranger Raptor е в духа на по-големия F-150, включително атрактивния син цвят и масивните черни елементи на купето, допълнени от защити за двигателя и други възли. Пикапът е със специално окачване с повишен ход, с амортисьори Fox и койлоувъри Watts Link. Машината е „обута“ със 17-инчови джанти, на които са качени офроуд гуми BF Goodrich All-Terrain, а за спирането се грижат 322-милиметрови дискове.

Все още не се знае дали и новата версия на Ranger за американския пазар също ще получи версия Raptor и ако да – с какъв двигател ще е тя. Ще припомним, че задокеанският пикап се предлага с 2,3-литров бензинов мотор, подобен на този от Focus RS и Mustang.

Comments are closed.