bosch_media_meeting_bulgaria_2015_1Група Бош, водещ световен доставчик на технологии и услуги с марката Bosch и други, приключва финансовата 2014 г. в България с ръст на продажбите от 35% или близо 53 млн. лв. (27 млн. евро). Това стана ясно от годишната среща на компанията българските медии,

Бош засили позициите си в България, изпреварвайки средния ръст на пазара. Очакваме тази тенденция да продължи и през 2015 г. Прогнозираме повишаване на търсенето на нашата „техника за живота”, заяви Михай Болдижар, генерален директор на Роберт Бош ЕООД.

Чрез придобиването на ProSyst, компания със 110 служители в София и Кьолн, Германия, Bosch направи още една важна стъпка в развитието си в България. “Закупуването на ProSyst значително увеличава обхвата на нашия бизнес в страната. Тази сделка ще помогне на Бош да играе още по-важна роля на разрастващия се пазар за „Интернет на нещата“, добави Болдижар. ProSyst е компания със специализация в разработката на междинен и интеграционен софтуер за „Интернет на нещата”. Този софтуер улеснява взаимодействието между свързаните устройства в умния дом, мобилността и индустрията в съвременния дигитален свят (известна още като „Индустрия 4.0”).

bosch_media_meeting_bulgaria_2015_2Освен това, позициите на Бош в областта на „Интернет на нещата” и домакинските уреди бяха засилени и чрез цялостното придобиване на BSH Hausgeräte GmbH (преди – BSH Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH) в началото на тази година.

Към 31.12.2014 г. Група Бош има 50 служители в България. С придобиването на ProSyst през м. април 2015 г., техният броят нараства повече от два пъти. В България Бош е директно представен с три от четирите си бизнес сектора – „Автомобилни технологии“, „Потребителски стоки“ и „Енергийна и сградна техника“.

Като част от „Автомобилни технологии”, най-големия бизнес сектор на Bosch в световен мащаб и в България, направление „Автомобилно оборудване“ отбеляза значителен ръст в страната. Очаква се тази тенденция да продължи и през 2015 г. Бош разширява портфолиото си от резервни части, акумулатори и диагностично оборудване с продуктите на Robert Bosch Automotive Steering, създадена след цялостното придобиване на ZF Lenksysteme GmbH през м. януари 2015 г. Освен това, Бош планира и разширяване на мрежата си от партньори за своите автосервизни концепции, която в момента включва над 130 сервизни центрове в България.

През 2014 г. направление „Електроинструменти“ на Бош засили позицията си на пазарен лидер в България. Добрите резултати бяха реализирани главно благодарение на успешните продажби на акумулаторни електроинструменти. Бош е първият производител в света, който през 2003 г. успешно пусна на пазара инструменти с литиево-йонни батерии. През 2015 г. се очаква тенденцията за ръст в оборота с иновативни продукти в България да продължи.

БСХ Домакински уреди България ЕООД успя да си извоюва място сред пазарните лидери на силно конкурентния пазар на домакински уреди в България. През 2014 г. със своите иновативни продукти и чрез разширяване на партньорската си мрежа компанията постигна значителен ръст в оборота. В края на годината на местния пазар беше представена нова серия уреди за вграждане – един от най-значителните продуктови проекти в историята на компанията.
Като част от бизнес сектора на Bosch „Енергийна и сградна техника“, направление „Термотехника“ засили позициите си на българския пазар въпреки стагнацията в строителния бранш. Направлението реализира значителен ръст в продажбите на термални соларни системи за приготвяне на топла вода и котли на твърдо гориво. Стремежът на Бош е и през тази година ръстът да продължи чрез разширяване на продуктовото портфолио. Отговаряйки на строгите изисквания на влизащата в сила от септември 2015 г. Европейска директива за енергийна ефективност, „Термотехника” изцяло преработи и въведе нови продукти в гамата си кондензни газови котли.

Направление „Системи за сигурност“ регистрира солиден ръст и рекорден оборот от старта на дейността си в България през 2008 г. Положителното развитие се дължи на големия брой иновативни продукти от типа на HD IP камерите с интегрирани функции за видео анализ, както и на разширяването на партньорската мрежа.

През 2015 г. Bosch очаква глобален ръст на продажбите от 3 до 5% (след коригиране на ефекта от курсовите разлики). Свързваните с интернет продукти и услуги са във фокуса на бъдещия бизнес на компанията. С цялостното придобиване на BSH Hausgeräte GmbH и Robert Bosch Automotive Steering GmbH, Бош засили позициите си в областта на умния дом и автоматизираното шофиране.

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.