Карлос Соуса е един от ветераните в рали “Дакар”, оставил трайна следа в историята на надпреварата. Независимо дали е зад волана на Nissan или Volkswagen, португалецът винаги се е стремял да бъде в топ 10 на надпреварата. От своите 12 участия в ралито, пилотът не е завършвал само веднъж.

Тази година, Соуса е фирмен пилот на китайската компания Great Wall, която има и автомобилен завод в България. За разлика от своя съотборник Жу Йонг, който имаше доста технически проблеми, прави впечатление, че и тази година пилотът е неизменно в челната десетка на класирането (в момента e 8-ми в генералното).Слуховете твърдят, че новоразработеният състезателен Great Wall Haval за “Дакар” е просто нов, или по-стар X-raid BMW X3CC. Има логика в тези слухове – в много технически и оптически детайли китайският болид много си прилича с болидите на Свен Квант. Освен това тази година китайците са с дизелов мотор. Или пък става въпрос за плагиатство, с каквото се славят фирмите от най-населената държава в света.

Тайната е строго пазена, китайците не обявиха технически подробности за болида (неофициално се знае, че параметрите са сходни с тези на старата Х3СС). Томас Квант от X-Raid официално заявява: “Помогнахме на Great Wall, наистина, но така както помогнахме и на Volvo Pewano”. Но това е “лек” отговор, тъй като се знае, че само около 20% от детайлите и агрегатите в изгорялата шведска машина на Алфи Кокс са от X-Raid, докато при Great Wall има повод да се мисли, че са много – много повече.

Донг Минг, вицепрезидент на Great Wall Motors заявява: “Третото поколение на спортните машини Haval имат потенциал и със сигурност ще постигнат добри резултати. Технологичният център на нашата компания, както и специалисти от Европа направиха някои подобрения и отстраниха някои недостатъци и сега машините ни са по-мощни, по-сигурни и с по-добро управление, така че да посрещнат предизвикателствата на рали Дакар”.

Новият Haval е с намалена дължина и променени пропорции и външен вид въобще. Бензиновият двигател е заменен с дизелов, така със същия резервоар болидът има по-голям пробег. Китайците проведоха поредица от доста тежки тестове на състезателните машини в Сахара и показаха, че не разчитат само на готови технологии, а и на натрупване на собствен опит.
Миналата година Жу Йонг завърши 22-ри в “Дакар”. Тогава се знаеше, че неговият Great Wall Haval е подготвен от специалиста от Nissan Dessoude Андре Десуд. Дали слуховете за участие на X-Raid в настоящия проект ще се потвърдят, остава да видим.

5 коментара

  1. Интересна статия, но явно писателя и, не е запознат, че на всички такива състезания, автомобилите се преработват допълнително, и почти нямат нищо общо със автомобила на пътя.

  2. списание OFF-road.BG says:

    Напротив приятелю, много добре съм запознат какво става на „Дакар“ и че автомобилите тук нямат нищо общо със серийните. Става въпрос, че болида на Грейт Уол не е разработка на китайците, а е купен от X-Raid.

  3. е видя се че GW се представят доста добре, и отново се събраха злоради и търсят под вола теле …

  4. списание OFF-road.BG says:

    Да уточня – никой не злобее с този материал, по-скоро искахме да изкараме любопитен факт, който да ви заинтригува

  5. Dryn dryn says:

    А виe знаете ли че автомобила „е купен от X-Raid“
    или само така си мислите.
    Защото ако не сте сигурни, някой може и да ви осъди за черен PR……

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.