Audi crosslane coupe бе сред няколкото премиери на марката в Париж. Той е истинска витрина на инженерния дизайн и показва облика на бъдещите Q модели на марката. С пространствена рама, изработена от алуминий, подсилен полимер на въглеродните влакна и подсилен полимер на фибростъклото, масата му е едва 1390 кг заедно с батериите.

Audi crosslane coupe е плъгин хибрид, съчетаващ 1,5-литров 3-цилиндров с два електромотора. Цялата система е с разход от едва 1,1 л/100 км и вредни емисии от СО2 само 26 г/км. Трансмисията е едностепенна.

Сумарната мощност на силовата система осигурява 177 к.с. С нея спринтът от място до 100 км/ч става за 8,6 сек, а в чист електрически режим това се случва за 9,8 сек. Макс. скорост е 182 км/ч. Батериите са литиевойонни 17,4-киловатчасови.

Максималната мощност на този новоразработен силов агрегат е 130 к.с., а макс. въртящ момент – 200 Нм. Двигателят с вътрешно горене е съчетан с електромотор EM 1 съответно с данни 68 к.с. и 210 Нм. Електрическото задвижване обаче се осигурява от втория двигател EM 2, зареден със 116 к.с. и 250 Нм. Този режим позволява скорост между 55 км/ч от 130 км/ч. Над 130 км/ч основен става 3-цилиндровият мотор, подпомаган при нужда от ЕМ1.

Конфигурацията на местата при Audi crosslane coupe е 2+2. Дължината е 4,21 м, широчината е 1,88 м.

С crosslane coupé Audi въвежда нова онлайн услуга и пътниците в автомобила остват свързани с Twitter и Facebook или могат да си изпращат снимки и видеа, направени по пътя. Интересен е т. нар. Escape Manager, програма, с чиято помощ те обменят информация за пътната обстановка с приятелите си.

източник: www.speed-press.com