Nasser_Al-Attiyah_Martin Tomczyk_swap_bmw_m4_dtm_mini_all4_racing_1В специална видеосесия за Red Bull в Дубай, победителят от рали Дакар Насър Ал Атия и шампионът от DTM за 2011 година Мартин Томчик си размениха колите, за да видят как изглежда мотоспорта от мястото на другия.

Рали-рейдът и DTM вероятно са мотоспорт дисциплините с една от най-големите разлики помежду си. В единия случай на асфалт се кара само по лиазони, а в другия  просто няма начин да се излезе от асфалтовото трасе, за да си бърз и успешен. Red Bull, обаче, реши да ни покаже какво става, когато тези два свята се сблъскат и разменят. Така, Мартин Томчик трябва да се пребори с пустинята в Дубай – пясък, дюни и жега зад волана на Mini All4 Racing – автомобилът печелил последните 4 издания на рали Дакар.

От друга страна, победителят от Дакар 2015 Насър Ал Атия трябваше да види какво е да си зад волана на BMW M4 DTM, при това на една от най-предизвикателните писти в пистовия календар – Motorsport Arena Oschersleben в Германия.

Ето и резултата:

Oschersleben (DE) 15th April 2015. BMW Motorsport, Martin Tomczyk (DE) BMW M Performance Parts M4 DTM. This image is copyright free for editorial use © BMW AG (04/2015).

„Да шофираш в пясъка и през дюните с MINI ALL4 Racing беше брилянтен опит и невероятно забавление“, каза Томчик след сесията. „Този автомобил има толкова въртящ момент, а сърфирането през дюните наистина вдига адреналина на максимум, дори на опитен рали-пилот като мен. Това не може да се сравни с DTM. Сега разбрах донякъде какво правят Насър и другите момчета от Mini по време на рали Дакар“.

Насър Ал Атия също бе възхитен от размяната на колите: „Участвал съм на автомобилни ралита по асфалт, но да карам автомобил от DTM беше сбъдната мечта.BMW M4 DTM е фантастична машина. Аеродинамиката е невероятна, усещането в завоите е уникално. Автомобилът има уникално сцепление, както и уникални спирачки. Няма търпение да се върна зад волана за още няколко обиколки“.

Всъщност, Насър ал Атия ще има тази възможност за откриването на DTM сезона на пистата Хокенхайм.

 

Comments are closed.