Nasser_Al-Attiyah_Martin Tomczyk_swap_bmw_m4_dtm_mini_all4_racing_1В специална видеосесия за Red Bull в Дубай, победителят от рали Дакар Насър Ал Атия и шампионът от DTM за 2011 година Мартин Томчик си размениха колите, за да видят как изглежда мотоспорта от мястото на другия.

Рали-рейдът и DTM вероятно са мотоспорт дисциплините с една от най-големите разлики помежду си. В единия случай на асфалт се кара само по лиазони, а в другия  просто няма начин да се излезе от асфалтовото трасе, за да си бърз и успешен. Red Bull, обаче, реши да ни покаже какво става, когато тези два свята се сблъскат и разменят. Така, Мартин Томчик трябва да се пребори с пустинята в Дубай – пясък, дюни и жега зад волана на Mini All4 Racing – автомобилът печелил последните 4 издания на рали Дакар.

От друга страна, победителят от Дакар 2015 Насър Ал Атия трябваше да види какво е да си зад волана на BMW M4 DTM, при това на една от най-предизвикателните писти в пистовия календар – Motorsport Arena Oschersleben в Германия.

Ето и резултата:

Oschersleben (DE) 15th April 2015. BMW Motorsport, Martin Tomczyk (DE) BMW M Performance Parts M4 DTM. This image is copyright free for editorial use © BMW AG (04/2015).

„Да шофираш в пясъка и през дюните с MINI ALL4 Racing беше брилянтен опит и невероятно забавление“, каза Томчик след сесията. „Този автомобил има толкова въртящ момент, а сърфирането през дюните наистина вдига адреналина на максимум, дори на опитен рали-пилот като мен. Това не може да се сравни с DTM. Сега разбрах донякъде какво правят Насър и другите момчета от Mini по време на рали Дакар“.

Насър Ал Атия също бе възхитен от размяната на колите: „Участвал съм на автомобилни ралита по асфалт, но да карам автомобил от DTM беше сбъдната мечта.BMW M4 DTM е фантастична машина. Аеродинамиката е невероятна, усещането в завоите е уникално. Автомобилът има уникално сцепление, както и уникални спирачки. Няма търпение да се върна зад волана за още няколко обиколки“.

Всъщност, Насър ал Атия ще има тази възможност за откриването на DTM сезона на пистата Хокенхайм.

 

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.