Петър Ценков успешно завърши етап 12 от рали „Дакар“! Българинът бе с 9-о време на отсечката от Арекипа до Наска, в генералното е 11-ти. Ценков отново беше изправен пред сериозни технически проблеми в четвъртък, но се справи с тях и се движи към финала на втория си „Дакар“.
„Днес карах много бавно и внимателно, за да пазя машината. Разминах се само с един ремонт в горивната система“, заяви Ценков пред БНТ 2. “В четвъртък обаче денят тръгна изключително криво. Още на 50-ия километър ауспуховата система буквално експлодира. Успях да закърпя положението и карах още 100 км, но от горещите газове ATV-то се запали. За щастие асистенцията беше близо и направихме съответните ремонти. С това обаче проблемите не свършиха. Три-четири пъти имахме проблеми с горивната система, после пак с ауспуховата, но все пак стигнахме до края на етапа. За капак на всичко в прехода блокира предно дясно колело заради заклещен камък между джантата и спирачния диск. За малко да се размажа, едва успях да спра. Асистенцията отново беше наблизо и момчетата ми помогнаха. Към 3 часа вече бях в бивка, но в 4:10 трябваше да ставаме. Това беше един от най-кошмарните ми дни, но сега имам време да се възстановя“, допълни Петър.
Ситуацията при четириколките е доста сериозна – едва 1/3 от стартиралите 30 машини са все още в играта. Интрига за първото място вече няма – Алехандро Патронели има смазваща преднина пред брат си Маркос, трети е Томас Мафей.
За разлика от ATV-класа, при мотоциклетите битката се очертава до последния километър на “Дакар” 2012. В етап 12 Марк Кома изпревари Сирил Депре и го поведе в генералното класиране с крехките 1:35 мин. Днес двамата топ пилоти ще се пуснат в яростна битка за титлата, примесена с хитрост и тактика.
Етап 12 отново бе успешен за Хуан Бареда Борт. Пилотът на Husqvarna се вклини между пилотите на KTM, доказвайки своя и на мотоциклета си потенциал. В генералното, обаче, испанецът е едва 11-и.
Доста мрачно е положението при някои от доскорошните претенденти за място в топ 10 при моторите. Пауло Гонсалвеш се срина до 30-о място в генералното класиране. Причината за падението на пилота на Husqvarna е наложеното му 6-часово наказание за използване на нелегална асистенция в трасето. Информация бе подадена за още трима пилоти, но в момента не можем със сигурност да потвърдим кои са те.
Най-зрелищен бе етап 12 за автомобилите, където Роби Гордън смаза конкурентите си в автомобилния клас. Американецът, въпреки че бе запушил системата за регулиране налягането в гумите, изпревари с над 15 минути втория за деня Леонид Новицки и сблизо половин час Стефан Петерханзел. След етапа Гордън заяви: „Ето, доказах, че съм най-бързия дори и без система. Организаторите ме унизиха, но сега могат да ми целунат з*****а. Дойдох за да спечеля, вчера изпуснах шанса си поради моя грешка, но днес отново бях най-добър. Мини е за момичета и аз го доказах“.
Стефан Петерханзел, Нани Рома, Жиниел Де Вилиерс, Леал Дос Сантос и още много автомобилисти закъсаха в пясъците на отсечката от Арекипа до Наска в Перу. Това им костваше доста време и на финала всичките бяха видимо изморени и притеснени.
В генералното Стефан Петерханзел все още е начело, а разликата му с Нани рома е точно 20 минути. Трети твърдо е Жиниел Де Вилиерс (Toyota) на 1:04 часа от водача, Гордън е 4-ти, с пасив от 1:44 часа.
При камионите, етапът също бе на път да се превърне в кошмар за лидерите, тъй като почти всички от топ 10 затънаха сериозно в пясъците преди Наска. Все пак Жерар Де Рой спечели етапа, но по-интересното е, че съотборниците му в Iveco Ханс Стейси и Мики Биазион завършиха с абсолютно идентично време след него, на 32 секунди. Четвърти също бе представител на отбора “Де Рой” – Йо Адуа, следван от Вуф Ван Гинкел с Ginaf.
Най-бързият Камаз – този на Ардавикус бе с 9-о време за деня, близо 20 минути след Де Рой. В генералното Де Рой води, следван от Стейси на 56 минути. Трети е Ардавикус, а интересна е появата на 4-тото място на ветерана Илгизар Мардеев с Камаз.
Днес е сюблимният момент от рали “Дакар”. Етап 13 от Наска до Писко ще реши надпреварата на 99%.

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.