Българските участници в рали “Дакар” успяха да се справят с поредния ден на тежко предизвикателство. Етап 5 на надпреварата от Чилесито до Фиамбала предложи много изпитания за всички състезатели.
След като етап 4 бе кошмарен за Младен Вачков, който едва се добра финала, в 5-тата отсечка малшансът бе за Петър Ценков. По телефона за БНТ Ценков заяви, че технически проблем го мъчи вече трети ден и ATV-то му работи много зле. “Ужасно е – двигателят работи няколко секунди, след това няколко секунди изгасва. Не мога да карам така, въобще и не мисля за темпо”, каза Пепи. На края на етапа се наложи Вачков да го тегли до финала и от тук нататък нещата са в ръцете на Димитър Ортаков – Омбрето.

В момента българите се опитват да получат техническа помощ от другите отбори с машини Can Am в бивака и да получат ценни съвети от свои колеги.
Иначе и двамата ни пилоти са в добра форма и въпреки умората не се предават психически. Етап 6 ще е доста сериозно предизвикателство, тъй като влизането в Чили е белязано с преход, достигащ 4700 метра надморска височина, където е навалял сняг.
Между другото, всички следящи класирането на българите през сайта на рали “Дакар” могат с чиста съвест да не вярват на данните там, тъй като явно има проблеми със сателитните устройства на пилотите. За етап 5, например, нямаше данни за Ценков. Факт е, обаче, че той завърши отсечката!

Победител за деня в ATV-категорията стана Маркос Патронели, следван от брат си Алехандро и Томас Мафей. В генералното класиране тримата пилоти на Yamaha са точно в обратен ред.

При мотоциклетите денят отново бе белязан от преследване между Сирил Депре и Марк Кома. Двамата пилоти на KTM успяха дори да объркат пътя, но бяха най-бързи в отсечката. Депре и Кома твърдо се очертават като лидери в генералното класиране, където преднината на французина е близо 10 минути. Третият в генералното – Хелдер Родригеш (Yamaha) изостава на почти 50 минути от Депре.

При автомобилите най-бърз бе Кшищоф Холовчик (Mini). Полякът изпревари с 01:01 мин. Роби Гордън и се изкачи на второ място в генералното класиране.
Въпреки добрия си ден, Гордън пропадна до 4-о място в генералното, на 13:32 мин. от лидера Стефан Петерханзел (трети за деня).
За разлика от Роби Гордън, който се справи добре с етапа, Насър Ал Атия отново имаше лош ден. Вторият пилот на Hummer бе най-бърз в началото на етапа, но беше принуден да спре, след като резервното му колело се откъсна и повреди съединение на охладителната система на болида. Този проблем му костваше много време и катарецът завърши деня на 11-то място. В генералното е 8-и на 50:47 мин. от Петерханзел.
Нани Рома, Леонид Новицки и Леал Дос Сантош с Mini допълниха челната шестица, а 7-мото място и за деня, и в генералното бе за пилота на Great Wall Карлос Соуса.
Жиниел Де Вилиерс (Toyota) имаше проблеми и забави темпото си, но по-голямата новина е, че съотборникът му Орландо Теранова не стартира на етап 5. Причината е в лични проблеми на навигатора му Анди Гридър.

При камионите отново се наблюдаваше доминиране на Iveco. Макар на този етап Алес Лопрайс да се вклини между машините на Де Рой, в генералното класиране челните места са окупирани от Жера де Рой, Ханс Стейси и Мики Биазион. Лопрайс е 4-ти, а Артур Ардавикус (Камаз) е 5-ти.
Другата новина за деня бе, че Едуард Николаев (Камаз) е дисквалифициран от състезанието заради неспортсменско поведение. Причината в детайли: Камионът “Камаз” при изпреварване удря автомобил 410 и го изхвърля от трасето. Руснаците са спрели и помогнали, поради което подават молба да ми бъде извадено време от 11:30 минути след финала. Оказва се, обаче, че в това време е сменяна и гума на камиона, което си е опит за измама.

Отменен етап 6: Заради падналите силни дъждове по границата между Аржентина и Чили, които се превърнаха в силен снеговалеж в по-високите места, чилийските власти бяха принудени да затворят граничния пункт при прохода Сан Франциско. Точката през която “Дакар” влиза в Чили се намира на 4700 м надморска височина. Организаторите на рали “Дакар” взеха решение да отменят днешния 6-ти етап и придвижването от Фиамбала до Копиапо да е само преход. Решението бе взето с цел безопасността на участниците, особено заради пилотите на мотоциклети и ATV.

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.