Два дни преди старта на рали Дакар 2020, продължаваме с размишленията какво ни очаква на старта. След като ви разказахме за автомобилите (кликнете тук). Продължаваме с класа на мотоциклетите и ATV-четириколките:

KTM – Honda: рунд пореден

При мотоциклетите, нещата са горе-долу ясни – всички се нахвърлят срещу КТМ, но австрийците винаги си тръгват с титлата към дома. И така, цели 18 години поред – и в Африка, и в Южна Америка.

За Дакар 2020 „оранжевата лавина” ще разчита на тримата си шампиони от пустинния мегамаратон Тоби Прайс, Матиас Валкнер и Сам Съндърленд, плюс младия талант Лучано Бенавидес, който отново ще се изправи срещу брат си Кевин – едно от остриетата на Honda.

Чаровната дама на тима Лая Санц този път ще брани цветовете на GasGas. Но няма нищо странно – испанската марка от есента насам също е собственост на австрийците, които правят умел маркетингов ход с лансирането на най-добрата испанка на две колела, която ще има не по-малка подкрепа от „официалния” тим и ще кара същата шампионска машина, но с друга окраска… А като добавим и Husqvarna, с опитните Пабло Кинтания и Андрю Шорт, австрийският конгломерат вече е с цели 3 представени марки и голяма част от елитните пилоти.

Honda, обаче, няма намерение да се откаже от титлата в “Дакар”, каквато японците не са помирисвали от далечната 1989 година, когато приключи ерата им на 4-годишна доминация. За целта, тимът разчита на екип, включващ познати и нови лица като Хоан Бареда, Рики Брейбек, Хосе Игнасио Корейо, Аарон Маре и гореспоменатия Кевин Бенавидес.

Yamaha, които също имат шампионски опит от “Дакар”, ще се борят с Ксавие Де Султре, Адриан Ван Беверен, Франко Каими, Джейми Макейни и Родни Фаготър. Един от ветераните на „Дакар”, дългогодишен титуляр и в КТМ, и в Honda – Пауло Гонсалвеш, поема нови предизвикателства с индийско-германския тим Hero Motorsports, където ще си партнира с Хоаким Родригес, Ориол Мена и Сиес Сантос. Sherco също залага на силни имена, като ще разчита на Джони Обер, Микаел Метж и Лоренцо Сантолино. Естествено, извън заводските отбори има поне десетина изключително опитни „частници”, които също могат да ни изненадат…

ATV: латиноамериканци в Близкия Изток

Класът на ATV-четириколките определено набра най-голяма сила в латиноамериканските издания на „Дакар”. И не ни учудва че 7 от 11 шампиона в Южна Америка бяха от държавите-домакини. Страстта, явно е заразителна и дори и в далечния за тях Близък Изток – десетима от общо 23 пилота ще са от южноамерикански нации. Включително двукратният шампион Игнасио Касале (2014 и 2018 г), който ще се изправи срещу победителя от Дакар 2015 Рафал Соник от Полша. Определено между тези пилоти ще е голямата битка, но все пак, има и достатъчно други играчи, които да разбъркат класирането.

Comments are closed.